Garanti & villkor

Allmänna leveransbestämmelser

Om annat ej anges gäller för leveranser AA VVS 09.

Order/Beställning

Order görs i webshopen eller via mail. Vid order via mail skall produktnamn, artikelnummer, företag, leveransadress, kontaktperson, märkning av order samt önskat leveransdatum anges. Order mailas till order@sacpro.se. För specialtillverkade produkter vänligen kontakta oss via telefon, 023-790 650, eller mail, order@sacpro.se.

Leverans

Finns beställda varor i lager skickas ordern inom två arbetsdagar. Vid leverans i övrigt gäller vad som särskilt avtalas. Vi kan inte bli ansvariga för att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera meddelar vi er.

Leveranssätt

Vi levererar med Posten, Schenker logistik, Bussgods, Jetpak eller UPS.

Fraktkostnader

Fraktkostnader tillkommer.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter

Reklamation

Vid felleverans eller reklamation ska du kontakta Sacpro AB så snart som möjligt, dock senast inom 10 dagar. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan?, så får du en felfri respektive rätt vara. OBS! Innan du returnerar en defekt/fellevererad vara måste du fylla i vårt formulär för reklamationer och skicka in till Sacpro AB för att få reklamationen godkänd.

Returgodsbestämmelser

Varje retur av varor måste föregås av en överenskommelse mellan Sacpro AB och köparen. Varor som sänds i retur utan sådan överenskommelse eller när köpet är äldre än två månader, kan inte tas emot på vårt lager eller av leverantör som direktlevererat. Varor som returneras till oss förutsätts att vara i samma skick som varan var vid mottagandet från oss och i obruten förpackning. Sacpro godkänner endast returer av produkter från standardsortimentet. I de fall returen föranletts av fel som vi ansvarar för krediteras köparen fakturerat belopp utan avdrag. I övriga fall sker kreditering vid mottagande av returen till fakturerat belopp minus returavdrag om 35%.

POLICY – GDPR

Behandling av personuppgifter

Denna dag, 2020-09-02, har följande policy upprättats för Sacpro AB.

Syfte

Vi värnar om din integritet. Du ska kunna känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Därför har vi upprättat den här policyn. Den utgår från gällande dataskyddslagstiftning och förtydligar hur vi jobbar för att ta tillvara dina rättigheter och din integritet.

Syftet med den här policyn är att du ska få veta hur vi behandlar dina personuppgifter, vad vi använder dem till, vilka som får ta del av dem och under vilka förutsättningar samt hur du kan ta tillvara dina rättigheter.

Bakgrund

Vi behandlar dina personuppgifter främst för att fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamål, och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.

Vi behöver också dina personuppgifter för att ge dig bra service exempelvis vad gäller marknadsföring, uppföljning och information. Vi kan också behöva dina personuppgifter för att uppfylla lagar samt utföra kund- och marknadsanalyser.

Du har rätt att motsätta dig att vi använder personuppgifter för direktmarknadsföring. När vi samlar in personuppgifter om dig för första gången får du mer information om detta och hur du kan motsätta dig det.

Riktlinjer

Vilka personuppgifter behandlar vi?

Vi behandlar endast personuppgifter när vi har laglig grund. Vi behandlar inte personuppgifter i annat fall än när de behövs för att fullgöra förpliktelser enligt avtal och lag. Här följer exempel på personuppgifterna vi behandlar:

  • Namn
  • Företagsnamn
  • Företagets adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Titel
  • Användarnamn i web-shop
  • Bild i rörlig och fast form
  • Uppgifter som du registrerade självmant och frivilligt uppger
  • Innehåll som du själv publicerar, s.k. användargenererat innehåll

Hur får vi tillgång till dina personuppgifter?

Vi försöker i möjligaste mån att inhämta informationen direkt från dig.

Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke. Vi kommer då inte längre att behandla dina personuppgifter eller inhämta nya, under förutsättning att det inte behövs för att fullgöra våra skyldigheter enligt avtal eller lag. Tänk på att återkallelse av samtycke kan innebära att vi inte kan fullgöra de skyldigheter vi har i förhållande till dig.

Vi får också tillgång till dina personuppgifter på följande sätt:

  • Uppgifter som du tillhandahåller oss direkt
  • Uppgifter som registreras när du besöker vår hemsida
  • Uppgifter som vi får från offentliga register
  • Uppgifter som vi får när du anlitar en av våra medarbetare
  • Uppgifter som vi får när du anmäler dig till våra kurser eller seminarier
  • Uppgifter som vi får när du anmäler dig till nyhetsbrev och andra utskick
  • Uppgifter som vi får när du svarar på enkäter och undersökningar
  • Uppgifter som vi får när du kontaktar oss, söker anställning hos oss, besöker oss eller på annat sätt tar kontakt med oss

När lämnar vi ut dina personuppgifter?

Vår utgångspunkt är att inte lämna ut dina personuppgifter till tredje part om du inte har samtyckt till det eller om det inte är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag. I de fall vi lämnar ut personuppgifter till tredje part säkerställer vi att personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt.